Новости проекта
С Новым годом и Рождеством!
Разъяснение ситуации с рекламой и предупреждением МАРТ
Обновленные функции Schools.by
Голосование
Пользуетесь ли вы мобильным приложением Schools.by?
Всего 0 человек

Программа ОЗЛ "Парус надежды"

Дата: 23 октября 2020 в 15:46, Обновлено 31 октября 2021 в 20:13

Тлумачальная запіска

Восень - найлепшая пара для зносін з прыродай, пастаянная змена ўражанняў, сустрэча з невядомымі, часам экзатычнымі куткамі прыроды. Гэты час, калі дзеці маюць магчымасць зняць псіхалагічнае напружанне, назапашанае за першую чвэрць, уважліва паглядзець вакол сябе і ўбачыць, што дзіўнае побач.

Цэласнае развіццё асобы магчыма пры гарманічным развіцці духоўнага і фізічнага здароўя, што дае аснову для сацыяльнага здароўя, адаптацыі асобы ў грамадстве і фарміравання актыўнай пазіцыі. Менавіта ў перыяд дзяцінства і маладосці закладваюцца асновы здароўя і асобы чалавека, вялікая частка гэтага перыяду прыпадае на школьны ўзрост. Значыць, на адукацыю кладзецца адказнасць не толькі за развіццё і адукацыю асобы, але і за фарміраванне культуры здароўя, здаровага ладу жыцця, а ў выніку – за фарміраванне цэласнай асобы з актыўным стваральным стаўленнем да свету.

У апошнія гады відавочна ўзрастанне ўвагі да арганізацыі восеньскіх аздараўленчых лагераў. Яны выконваюць вельмі важную місію аздараўлення і выхавання дзяцей. Лагеры спрыяюць фарміраванню ў асобы калектывізму, камунікатыўных навыкаў. Восеньскі адпачынак сёння - гэта не толькі сацыяльная абарона, гэта яшчэ і палігон для творчага развіцця, узбагачэння духоўнага свету і інтэлекту дзіцяці.

Актуальнасць праграмы

Вельмі важна для здароўя дзяцей, каб пасля перыяду навучальнай чвэрці адбылася разрадка назапашанай напружанасці. Нажаль, рэальнасцю нашага жыцця стала тое, што сацыяльна-эканамічныя рэформы пагоршылі становішча сям'і, і ў большай ступені становішча дзяцей. Многія бацькі самаўхіліліся ад выхавання, руйнуецца традыцыйная структура сям'і, мяняюцца агульнапрынятыя нормы паводзін. Удзельнікамі лагерных змен з'яўляюцца дзеці, розныя па стане здароўя, з рознымі творчымі здольнасцямі, паспяховасцю, сацыяльным вопытам, з розных сем'яў. А таму, падчас восеньскіх канікул неабходна забяспечыць паўнавартасны арганізаваны адпачынак дзяцей, г.зн. зрабіць яго займальным, насычаным, карысным для фізічнага і псіхалагічнага здароўя.

Менавіта для гэтага распрацавана праграма аздараўленчага лагера з дзённым знаходжаннем "Ветразь надзеі". Выбар назвы праграмы лагера не выпадковы: так як у школе існуе орган самакіравання «Ветразь надзеі».

Пры складанні праграмы ўлічваліся традыцыі і магчымасці ўстановы адукацыі, узровень падрыхтоўкі педагагічнага калектыву, пажаданні і інтарэсы дзяцей і бацькоў, вопыт мінулых гадоў па арганізацыі летняга аздараўленчага адпачынку (мадэрнізацыяй старых формаў працы і ўвядзеннем новых), а таксама вопыт, назапашаны іншымі лагерамі.

Дадзеная праграма па сваёй накіраванасці з'яўляецца комплекснай, г.зн. ўключае ў сябе разнапланавую дзейнасць, аб'ядноўвае розныя напрамкі аздараўлення, адпачынку і выхавання дзяцей ва ўмовах аздараўленчага лагера.

Мэты: стварыць спрыяльныя ўмовы для ўмацавання здароўя і арганізацыі вольнага часу навучэнцаў падчас восеньскіх канікул, развіцця творчага і інтэлектуальнага патэнцыялу асобы, яе індывідуальных здольнасцяў і талентаў, творчай актыўнасці з улікам уласных інтарэсаў, схільнасцяў і магчымасцяў.

Задачы:

- Стварэнне ўмоў для арганізаванага адпачынку дзяцей, для ўмацавання іх здароўя;

- Далучэнне дзяцей да творчых відаў дзейнасці, развіццё творчага мыслення, пашырэнне кругагляду;

- Выхаванне культурнага паводзінаў, санітарна-гігіенічнай культуры;

- Арганізацыя асяроддзя, якая прадстаўляе дзіцяці магчымасць для самарэалізацыі ў індывідуальным і асобасным патэнцыяле;

- Фарміраванне ў хлопчыкаў і дзяўчынак навыкаў зносін і талерантнасці.

Удзельнікі праграмы - навучэнцы ўстановы адукацыі ва ўзросце 6-10 гадоў.

Месца правядзення:

Дзяржаўная ўстанова адукацыі “Лешніцкі навучальна-педагагічны комплекс дзіцячы сад - сярэдняя школа”

Тэрмін рэалізацыі:

Па працягласці праграма з'яўляецца кароткатэрміновай, г. зн. рэалізуецца на працягу восеньскай аздараўленчай кампаніі. Тэрмін рэалізацыі: 31 кастрычніка – 6 лістапада 2020года.

Кадравыя рэсурсы неабходныя для рэалізацыі праграмы:

- начальнік лагера

- намеснік начальніка лагера

- выхавальнік

- кіраўнік па фізічнай культуры

- медработнік

- тэхперсанал

- педагог дадатковай адукацыі

Прынцыпы, якія выкарыстоўваюцца пры планаванні і правядзенні лагернай змены

Праграма восеньскага аздараўленчага лагера "Ветразь надзеі" з дзённым знаходжаннем дзяцей і падлеткаў абапіраецца на наступныя прынцыпы:

Прынцып гуманізацыі адносін

Пабудова ўсіх адносін на аснове павагі і даверу да чалавека, на імкненні прывесці яго да поспеху. Праз ідэю гуманнага падыходу да дзіцяці, бацькам, педагогам лагера неабходна псіхалагічнае пераасэнсаванне ўсіх асноўных кампанентаў педагагічнага працэсу.

Прынцып адпаведнасці тыпу супрацоўніцтва псіхалагічным узроставым асаблівасцям навучэнцаў і тыпу вядучай дзейнасці

Вынікам дзейнасці выхаваўчага характару ў восеньскім аздараўленчым лагеры "Ветразь надзеі" з'яўляецца супрацоўніцтва дзіцяці і дарослага, якое дазваляе выхаванцу лагера адчуць сябе творчай асобай.

Прынцып дыферэнцыяцыі выхавання

Дыферэнцыяцыя ў рамках восеньскага аздараўленчага лагера прадугледжвае:

- адбор зместу, формаў і метадаў выхавання ў суадносінах з індывідуальна-псіхалагічнымі асаблівасцямі дзяцей;

- стварэнне магчымасці пераключэння з аднаго віду дзейнасці на іншы ў рамках змены (дня);

- Узаемасувязь ўсіх мерапрыемстваў у рамках тэматыкі дня;

- актыўны ўдзел дзяцей ва ўсіх відах дзейнасці.

Прынцып комплекснасці аздараўлення і выхавання дзіцяці.

Дадзены прынцып можа быць рэалізаваны пры наступных умовах:

- неабходна дакладнае размеркаванне часу на арганізацыю аздараўленчай і выхаваўчай работы;

- ацэнка эфектыўнасці знаходжання дзяцей на пляцоўцы павінна быць комплекснай, якая ўлічвае ўсе групы пастаўленых задач.

Прынцып гарманізацыі сутнасных сіл дзіцяці, яго інтэлектуальнай, фізічнай, эмацыйна-валявой сфер з улікам яго індывідуальных і ўзроставых асаблівасцяў.

Гэты прынцып можа быць рэалізаваны пры наступных умовах:

- варыянтнасць выбару спосабу рэалізацыі ў розных відах дзейнасці;

- спалучэнне формаў працы, якія ўлічваюць ўзроставыя асаблівасці дзяцей.

Прынцып павагі і даверу.

Гэты прынцып можа быць рэалізаваны пры наступных умовах:

- добраахвотнага ўключэння дзіцяці ў тую ці іншую дзейнасць;

- давер дзіцяці ў выбары сродкаў дасягнення пастаўленай мэты, у асноўным на веры ў магчымасць кожнага дзіцяці і яго ўласнай веры ў дасягненні негатыўных наступстваў у працэсе педагагічнага ўздзеяння;

-у ўліку інтарэсаў вучняў, іх індывідуальных густаў

Напрамкі праграмы:

- краязнаўчы кірунак;

- фізкультурна-аздараўленчы кірунак (ахова і ўмацаванне здароўя, удасканаленне фізічнага развіцця навучэнцаў, паляпшэнне фізічнай і разумовай працаздольнасці, выхаванне звычкі да здаровага ладу жыцця);

- мастацка-эстэтычны кірунак (развіццё творчай актыўнасці асобы дзіцяці, стварэнне сітуацыі паспяховасці, фарміраванне цікавасці да мастацтва і мастацка-эстэтычнай творчасці);

- экалагічны напрамак (фарміраванне цэласнага погляду на прыроду і месца чалавека ў ёй);

- духоўна-маральнае кірунак (выхоўваць актыўную грамадзянскую пазіцыю, выхоўваць любоў і павагу да нацыянальнай культуры, гісторыі і традыцый).

Чаканыя вынікі

У ходзе рэалізацыі дадзенай праграмы чакаецца:

Агульнае аздараўленне выхаванцаў, умацаванне іх здароўя

Умацаванне фізічных і псіхалагічных сіл дзяцей, развіццё лідэрскіх і арганізатарскіх якасцяў, набыццё новых ведаў, развіццё творчых здольнасцяў, дзіцячай самастойнасці і самадзейнасці.

Атрыманне ўдзельнікамі змены ўменняў і навыкаў індывідуальнай і калектыўнай творчай і працоўнай дзейнасці, сацыяльнай актыўнасці.

Развіццё камунікатыўных здольнасцяў і талерантнасці.

Павышэнне творчай актыўнасці дзяцей шляхам уцягвання іх у сацыяльна-значную дзейнасць.

Беларускі партызан: набыццё новых ведаў і ўменняў у выніку заняткаў у гуртках (Развучванне песень, гульняў, складанне праектаў)

Пашырэнне кругагляду дзяцей.

Павышэнне агульнай культуры навучэнцаў, прывіццё ім сацыяльна-маральных нормаў.

Асабісты рост удзельнікаў змены.

Крытэрыі эфектыўнасці праграмы

Для таго каб праграма зарабіла, трэба стварыць такія ўмовы, каб кожны ўдзельнік Працэсу (дарослыя і дзеці) знайшоў сваё месца, з задавальненнем ставіўся да абавязкаў і даручэнняў, па таксама з радасцю ўдзельнічаў у прапанаваных мерапрыемствах. Для выканання гэтых умовах распрацаваны наступныя крытэрыі эфектыўнасці:

- Пастаноўка рэальных мэтаў і планаванне вынікаў праграмы;

- Адпаведнасць зместу мерапрыемстваў ўзроўню падрыхтоўкі і развіцця дзяцей;

- Зацікаўленасць педагогаў і дзяцей у рэалізацыі праграмы, спрыяльны псіхалагічны клімат;

- Задаволенасць дзяцей і дарослых прапанаванымі формамі працы;

- Творчае супрацоўніцтва дарослых і дзяцей.

Механізм рэалізацыі

"Ветразь надзеі" - змена лагера з дзённым знаходжаннем.

Этапы рэалізацыі праграмы:

1.Падрыхтоўчы — кастрычнік

Гэты этап характарызуецца тым, што за 1 месяц да адкрыцця прышкольнага восеньскага аздараўленчага лагера пачынаецца падрыхтоўка. Дзейнасцю гэтага этапа з’яўляецца:

  • правядзенне нарад пры дырэктары і намесніку дырэктара па асноўнай дзейнасці па падрыхтоўцы ўстановы адукацыі;
  • выданне загада па школе аб адкрыцці лагера;
  • распрацоўка праграмы дзейнасці прышкольнага восеньскага аздараўленчага лагера з дзённым знаходжаннем дзяцей “Ветразь надзеі”;
  • падрыхтоўка метадычнага матэрыялу для работнікаў лагера;
  • адбор кадраў для працы ў прышкольным аздараўленчым лагеры;
  • састаўленне неабходнай дакументацыі для дзейнасці лагера (план-сетка, палажэнне, службовыя абавязкі, інструкцыі і г.д.).

2. Арганізацыйны: кастрычнік-лістапад

  • сустрэча дзяцей, выяўзленне лідарскіх, арганізатарскіх і творчых здольнасцяў;
  • запуск праграмы “Ветразь надзеі”;
  • знаёмства з правіламі жыццядзейнасці лагера.

3. Практычны: кастрычнік-лістапад

Асноўнай дзейнасцю гэтага этапа з’яўляецца:

  • рэалізацыя асноўнай ідэі змены;
  • уцягванне дзяцей у розныя віды калектыўна-творчых спраў;
  • праца творчых майстэрняў.

4. Аналітычны: лістапад

Асноўнай ідэяй гэтага этапа з’яўляецца:

  • падвядзенне вынікаў змены;
  • выпрацоўка перспектыў дзейнасці арганізацыі;
  • аналіз прапаноў дзецьмі, бацькамі, педагогамі, унесенымі па дзейнасці восеньскага аздараўленчага лагера ў будучыні.

Адукацыйная дзейнасць у рамках змены "Ветразь надзеі" прадугледжвае выхаваўчыя мерапрыемствы, звязаныя з гісторыяй вёскі Лешніца, вывучэннем духоўна-маральных традыцый і гісторыі роднага краю.

Адукацыйная дзейнасць таксама прадугледжвае знаёмства з светам руху, гукаў, фарбаў, адчуванняў. На аснове развіцця навыкаў мадэлявання, вырабу з розных матэрыялаў, у працэсе прадуктыўнай творчай дзейнасці дзеці знаёмяцца з адзінай карцінай свету.

Аздараўленчая дзейнасць спрыяе фарміраванню культуры фізічнага здароўя, цікавасці да спорту, матывуе дзяцей на клопат пра сваё здароўе і актыўны адпачынак. Для паспяховай рэалізацыі дадзенага блока неабходна абсталяванне дзіцячай пляцоўкі, запрашэнне настаўніка па фізічнай культуры. Фізічныя нагрузкі, свежае паветра, знаёмства з прыгожымі куткамі прыроды, правядзенне аздараўленчых і розных Спартыўна-забаўляльных мерапрыемстваў спрыяе стварэнню станоўчага фізіялагічнага і псіхалагічнага фону.

Культурна-забаўляльныя дзейнасць складаецца з агульналагерных і атрадных мерапрыемстваў (творчыя конкурсы малюнкаў, вершаў, прыпевак; выраб плакатаў; тэатралізаваныя гульнявыя праграмы і г.д.).

Атрыманне новых ведаў пры падрыхтоўцы да мерапрыемстваў рознай накіраванасці (віктарынам, конкурсам і да т.п.) прыводзіць да ўзбагачэння светапогляду дзіцяці, што, у сваю чаргу, адбіваецца на змене асобасных паводзін кожнага члена калектыву.

Чаканыя вынікі

У ходзе рэалізацыі дадзенай праграмы чакаецца:

  • Агульнае аздараўленне выхаванцаў, умацаванне іх здароўя.
  • Умацаванне фізічных і псіхалагічных сіл дзяцей і падлеткаў, развіццё лідэрскіх якасцяў і арганізатарскіх, набыццё новых ведаў, развіццё творчых здольнасцяў, дзіцячай самастойнасці і самадзейнасці.
  • Атрыманне удзельнікамі змены ўменняў і навыкаў індывідуальнай і калектыўнай творчай і працоўнай дзейнасці, сацыяльнай актыўнасці.
  • Развіццё камунікатыўных здольнасцяў і талерантнасцію
  • Павышэнне творчай актыўнасці дзяцей шлях уключэння іх у сацыяльна-значную дзейнасць.
  • Набыццё новых ведаў і ўменняў у выніку заняткаў у аб’яднаннях па інтарэсах
  • Пашырэнне кругагляду дзяцей.
  • Павышэнне агульнай культуры навучэнцаў, прывіццё ім сацыяльна-маральных нормаў.
  • Асобасны рост удзельнікаў змены.

Дадатак:

  1. Рэжым дня
  2. План работы лагера
  3. Законы і правілы лагера “Ветразь надзеі”
Комментарии:
Оставлять комментарии могут только авторизованные посетители.