План
арганізацыйных і санітарна-супрацьэпідэмічных мерапрыемстваў па папярэджванню ўзнікнення і распаўсюджвання інфекцыі СOVID-19, дзеянняў пры выяўленні захворвання (захворванняў) інфекцыяй СOVID-19
№ п/п |
Мерапрыемствы |
Адказныя |
1 |
На перыяд распаўсюджвання інфекцыі СOVID-19 устанавіць ва ўстанове адукацыі рэжым арганізацыі адукацыйнага працэсу, які прадугледжвае прынцып сацыяльнага дыстанцыяніравання: |
|
1.1. |
павялічыць працягласць перапынкаў паміж вучэбнымі заняткамі на 5 мінут з мэтай правядзення праветрывання: пасля 1, 3, 4, 5 урокаў – 15 мінут; пасля 2, 6 урокаў – 10 мінут; перапынак паміж вучэбнымі і факультатыўнымі заняткамі, заняткамі па інтарэсах, стымулюючымі і падтрымліваючымі заняткамі – 20 мінут; |
Бурцава Н.В. Круталевіч С.Р. |
1.2. |
замацаваць за кожным вучэбным класам канкрэтны вучэбны кабінет |
Бурцава Н.В. Круталевіч С.Р. |
1.3. |
расставіць сталы ў вучэбных кабінетах на адлегласці 1,0–1,5 м; |
Бурцава Н.В. Круталевіч С.Р. |
1.4. |
абмежаваць прадзенне аб’яднаных групавых заняткаў або праводзіць іх з забеспячэннем дыстанцыі адзін ад аднаго не менш за 1,0 – 1,5 м |
Бурцава Н.В. Круталевіч С.Р. Кісель Н.І. |
1.5. |
пры арганізацыі гарачага харчавання арганізаваць рассадку дзяцей не больш за 3 чалавекі за сталом, з забеспячэннем дыстанцыі адзін ад аднаго не менш за 1,0 – 1,5 м |
Бурцава Н.В. Кісель Н.І. |
1.6. |
арганізаваць правядзенне спартыўна-масавых , фізкультурна-аздараўленчых і іншых масавых мерапрыемстваў на адкрытым паветры;пры ўскладненні эпідэміялагічнай сітуацыі (па рашэнню мясцовых выканаўчых і распарадчых органаў), пры рэгістрацыі ва ўстанове адукацыі аднаго і больш выпадкаў інфекцыі СOVID-19 забараніць правядзенне масавых мерапрыемстваў ў памяшканнях установы адукацыі; |
Бурцава Н.В. Круталевіч С.Р. Кісель Н.І. |
1.7. |
пры неабходнасці забяспечыць арганізацыю адукацыйнага працэсу з выкарыстаннем інфармацыйна-камунікатыўных тэхналогій (з улікам магчымасцей установы адукацыі): электронная пошта, вайбер, сайт установы адукацыі |
Бурцава Н.В. Круталевіч С.Р. |
1.8. |
арганізаваць правядзенне агульнашкольных бацькоўскіх сходаў з выкарыстаннем відэасувязі, асабістыя сустрэчы педагагічных работнікаў з бацькамі (законнымі прадстаўнікамі) навучэнцаў ажыццяўляць з дапамогай сродкаў мабільнай сувязі і электроннай пошты і г.д. |
Бурцава Н.В. Кісель Н.І. |
1.9 |
абмежаваць правядзенне педагагічных саветаў, сходаў, нарад з агульнай колькасцю ўдзельнікаў болей за 5 чалавек. |
Бурцава Н.В. |
1.10 |
забяспечць дэзінфекцыю абсталявання камп’ютарнага класа (да і пасля ўрокаў інфарматыкі) |
Бурцава Н.В. Кісель Н.І. Маркоўская Г.Я. |
1.11 |
абмежаваць накіраванне работнікаў у службовыя камандзіроўкі |
Бурцава Н.В. |
2. |
Прымаць меры па зніжэнню рызыкі (недапушчэнню) заносу інфекцыі СOVID-19 ва ўстанову адукацыі: |
|
2.1. |
забяспечыць штодзённае перад пачаткам вучэбных заняткаў вымярэнне тэмпературы цела навучэнцаў і работнікаў установы адукацыі з выкарыстаннем безкантактнага тэрмометра, праводзячы адначасова апытванне аб наяўнасці прызнакаў рэспіраторных захворванняў (“прапускны фільтр”); пры выяўленні павышанай тэмпературы цела неабходна правесці паўторнае вымярэнне праз 5-10 мінут; паказчыкі рэгістрыраваць ў спецыяльных журналах; |
Бурцава Н.В. Кісель Н.І. |
2.2. |
не дапускаць да работы або да вучобы работнікаў і навучэнцаў з прызнакамі рэспіраторнай інфекцыі (кашаль, павышаная тэмпература цела, насмарк і інш.); забяспечыць іх часовую ізаляцыю (ФАП аг.Лешніца) з далейшай арганізацыяй адпраўкі іх дадому (да выкліку ўрача) або ў медыцынскую ўстанову; |
Бурцава Н.В. Кісель Н.І. |
2.3. |
педагагічныя работнікі, якія ўдзельнічаюць у “прапускным фільтры”, у абавязковым парадку выкарыстоўваюць сродкі абароны органаў дыхання і аднаразовыя пальчаткі |
Бурцава Н.В. Кісель Н.І. |
2.4. |
абсталяваць на ўваходзе ва ўстанову адукацыі месца для апрацоўкі рук работнікамі сродкамі дэзінфекцыі скуранога покрыву (антысэптыкамі для скуры) або дэзінфіцыруючымі сурвэткамі; |
Бурцава Н.В. Маркоўская Г.Я. |
2.5. |
пры выяўленні дзіцяці (дзяцей) ці работніка (работнікаў) з падазрэннем на інфекцыю COVID-19 (кантакту першага ўзроўню) тэрмінова ізаляваць дадзеных асоб да гаспіталізацыі; пры пацверджанні дыягназу захворвання інфекцыяй COVID-19 (кантакту першага ўзроўню) забяспечыць правядзенне комплексу санітарна-эпідэміялагічных мерапрыемстваў |
Бурцава Н.В. Маркоўская Г.Я. |
2.6. |
забараніць наведванне дзяцей бацькамі (законнымі прадстаўнікамі), іншымі асобамі ў час знаходжання ва ўстанове адукацыі, забараніць доступ у будынак установы адукацыі і на яе тэрыторыю пастаронніх асоб; |
Бурцава Н.В. Маркоўская Г.Я. |
3. |
Прымаць меры па выкананню асабістай гігіены рук работнікамі і навучэнцамі ўстановы адукацыі і забяспечанню пэўнага санітарнага стану памяшканняў: |
|
3.1. |
забяспечыць у месцах агульнага карыстання і пры ўваходе ў абедзенны зал харчблока ўстановы адукацыі наяўнасць гарачай і халоднай вады, дазатараў з вадкім мылам, папяровых сурвэтак (рушнікоў) або індывідуальных рушнікоў (для выхаванцаў дашкольных груп). |
Бурцава Н.В. Маркоўская Г.Я. |
3.2. |
забяспечыць магчымасць выканання гігіены рук работнікамі з выкарыстаннем вадкага мыла і антысептыка для рук; |
Бурцава Н.В. Маркоўская Г.Я. |
3.3. |
забяспечыць установу адукацыі неабходнымі сродкамі індывідуальнай абароны (дэзынфіцыруючыя, мыйныя сродкі, вадкае мыла, папяровыя салфеткі, аднаразовыя пальчаткі, маскі) згодна нормам; |
Бурцава Н.В. Маркоўская Г.Я. |
3.4. |
забяспечыць кантроль і рэгулярную запраўку дазатараў з вадкім мылам і антысэптыкам для рук |
Маркоўская Г.Я. |
3.5. |
забяспечыць кантроль мыцця рук навучэнцамі пасля прыходу ва ўстанову адукацыі, пасля прагулак, заняткаў (у тым ліку на адкрытым паветры), пасля наведвання туалета, перад прыёмам ежы |
педагагічныя работнікі ўстановы адукацыі |
3.6 |
штодзённа ў адпаведнасці з графікам праводзіць праветрыванне памяшканняў, у якіх знаходзяцца дзеці і супрацоўнікі, забяспечыць пастаяннае праветрыванне вучэбных і групавых памяшканняў у час адсутнасць работнікаў і навучэнцаў; праводзіць дэзынфекцыю паверхняў; |
Бурцава Н.В. Маркоўская Г.Я. |
3.7 |
забяспечыць вільготную ўборку памяшканняў па меры неабходнасці (не радзей за 2 разы на дзень перад пачаткам і ў канцы працоўнага дня) школа, пасля кожнага перапынку – санітарныя вузлы, на радзей за 3 разы на дзень у дашкольных групах. |
Маркоўская Г.Я. |
3.8 |
забяспечыць правядзенне ўборкі з выкарыстаннем дэзынфіцыруючых сродкаў на реадзей за 1 раз на дзень (з акцэнтам на дэзынфекцыю ручак дзвярэй, спартыўнага абсталявання і інвентара, сталоў, стулаў, камп’ютарных клавіятур і мышак, тэлефонных апаратаў і іншых кантактных паверхняў); дадаткова на працягу дня праводзіць дэзінфекцыю ручак дзвярэй, спартыўнага абсталявання і інвентара, сталоў, стулаў, камп’ютарных клавіятур і мышак, тэлефонных апаратаў і іншых кантактных паверхняў (згодна графіку) |
Маркоўская Г.Я. |
3.9 |
забяспечыць кантроль за работай сістэм механічнай вентыляцыі, эфектыўную работу натуральнай вентыляцыі (спраўнасць фрамуг, фортачак) |
Маркоўская Г.Я. |
3.10 |
прыёмку харчовых і другіх тавараў, выкананне пагрузачна-разгрузачных работ ажыццяўляць з выкарыстаннем масак і пальчатак. |
Бурцава Н.В. Маркоўская Г.Я. |
4. |
Праводзіць інфармацыйна-тлумачальную работу па прафілактыцы вострых рэспіраторных інфекцый (ВРІ), у тым ліку COVID-19: |
|
4.1. |
забяспечыць супрацоўнікаў установы адукацыі, дзяцей памяткамі, сродкамі нагляднай агітацыі, размясціць лістоўкі, плакаты на стэндах установы адукацыі па наступных пытаннях: клінічныя праяўленні COVID-19 або ВРІ (тэмпература цела 38-39<sup>0</sup>, кашаль, адсутнасць нюху, смаку,мышачны і галаўны боль); алгарытм дзеянняў пры выяўленні інфекцыі COVID-19 або ВРІ ў работніка, навучэнца, членаў яго сям’і ў дамашніх умовах: неабходнасць выкліку ўрача на дом і не дапускаць самастойнага наведвання арганізацыі аховы здароўя, забарона на наведванне месца работы пры выяўленні прызнакаў інфекцыі COVID-19 або ВРІ; алгарытм дзеянняў пры з’яўленні сімптомаў інфекцыі COVID-19 або ВРІ ў работніка на працоўным месцы: неабходнасць свречасовага прадстаўлення работнікам ўстановы адукацыі інфармацыі аб стане свайго здароўя і кантаках з асобамі, якія маюць ВРІ, у тым ліку інфекцыю COVID-19, кіраўніку (дзяжурнаму адміністратару) ўстановы адукацыі; неабходнасць інфарміравання кіраўніка (дзяжурнага адміністратара) ўстановы адукацыі для арганізацыі наступнай ізаляцыі і транспарціроўкі дадому або транспарціроўку ва ўстанову аховы здароўя; забарона самастойнага руху работніка па ўстанове адукацыі, за выключэннем месца ізаляцыі, да прыняцця рашэння аб спосабах транспарціроўкі (ухода) дадому або транспарціроўку ва ўстанову аховы здароўя; выкананне правілаў гігіены рук; выкананне прынцыпаў сацыяльнага дыстанцыравання (не меньш за 1,5 м); правілы выкарыстання масак і пальчатак. |
Бурцава Н.В. Кісель Н.І. |
4.2. |
давесці да ведама работнікаў установы адукацыі, бацькоў навучэнцаў (законных прадстаўнікоў) правілы карыстання маскамі, пальчаткамі з акцэнтам на неабходнасць выканання рэжыму іх выкарыстання. |
Бурцава Н.В. Кісель Н.І. |
4.3. |
арганізаваць своечасовае прадастаўленне работнікамі ўстановы адукацыі інфармацыі аб стане свайго здароўя і кантактах з асобамі, якія маюць ВРІ, у тым ліку COVID-19, кіраўніку ўстановы адукацыі. |
Бурцава Н.В. |
4.4 |
Арганізаваць пастаянную штодзённую работу з навучэнцамі па мерах прафілактыкі COVID-19 або ВРІ |
педагагічныя работнікі ўстановы адукацыі |
5. |
Прадугледжваць меры па недапушчэнню распаўсюджвання інфекцыі COVID-19 праз харчблок установы адукацыі: |
|
5.1. |
забяспечыць вядзенне журнала “Здароўе” на харчблоку, ажыццяўляць вымярэнне тэмпературы цела работнікаў двойчы ў дзень (пры прыходзе на работу, пры адыходзе з работы) з запісамі ў журнале; тэрмінова адхіляць ад работы супрацоўнікаў з сімптомамі віруснай інфекцыі; |
Бурцава Н.В. Кісель Н.І. |
5.2. |
забяспечыць пастаяннае выкарыстанне сродкаў абароны органаў дыхання і аднаразовых пальчатак работнікамі харчблока пры раздачы ежы, сервіроўцы абедзенных сталоў і дзяжурнымі па сталовай; |
Бурцава Н.В. Маркоўская Г.Я. |
5.3. |
забеспячыць своечасовую вільготную уборку вытворчых памяшканняў з выкарыстаннем дазволеных сродкаў; забяспечыць у ходзе правядзення бягучых уборак дэзынфекцыю паверхняў (дзвярныя ручкі, краны, умывальнікі каля ўваходу ў абедзенны зал,падносы, другія прадметы, да якіх часта дакранаюцца рукамі) з выкарыстаннем дэзынфіцыруючых сродкаў; |
Бурцава Н.В. Маркоўская Г.Я. |
5.4. |
забяспечыць штодзённа ў канцы рабочага дня: |
|
5.4.1. |
правядзенне дэзінфекцыі рабочых паверхняў тэхналагічнага абсталявання харчблоку; |
Бурцава Н.В. Маркоўская Г.Я. |
5.4.2. |
правядзенне дэзінфекцыі посуду хімічным або фізічным спосабам |
Бурцава Н.В. Маркоўская Г.Я. |
5.5. |
арганізаваць праз кожныя дзве гадзіны праветрыванне памяшканняў абедзеннай залы, кухні і складскога памяшкання; |
Бурцава Н.В. Маркоўская Г.Я. |
5.6. |
забяспечыць расстаноўку абедзенных сталоў на адлегласці не меньш за 1,5м; |
Бурцава Н.В. Кісель Н.І. |
5.7. |
арганізаваць бяспечны рэжым піцця (кулер). |
Бурцава Н.В. Кісель Н.І. |
6. |
У дашкольнай групе ўстановы адукацыі: |
|
6.1. |
забараніць прыём дзяцей у групы, у якіх зарэгістраваны выпадак захворвання інфекцыяй COVID-19, на працягу 14 дзён пасля рэгістрацыі захворвання; |
Выхавальнікі дашкольнай адукацыі |
6.2. |
забараніць аб’яднанне розных груп, за выключэннем аварыйных або пазаштатных сітуацый |
Выхавальнікі дашкольнай адукацыі |
6.3. |
павялічыць працягласць прагулак на адкрытым паветры пры спрыяльных умовах надвор’я на 1 гадзіну 30 хвілін і больш у дзень з улікам узросту выхаванцаў, рэжыма работы ўстановы адукацыі; |
Выхавальнікі дашкольнай адукацыі |
6.4. |
ранішні прыём дзяцей ажыццяўляць на свежым паветры пры добрым надвор’і; |
Выхавальнікі дашкольнай адукацыі |
6.5. |
розныя формы арганізацыі музыкальнай і фізкультурна-аздараўленчай дзейнасці (правядзенне святаў і інш.) у групе праводзіць пры адсутнасці бацькоў (законных прадстаўнікоў). |
Выхавальнікі дашкольнай адукацыі |
Намеснік дырэктара
па асноўнай дзейнасці Н.І.Кісель