Упраўленне па адукацыі, спорту і турызму
Бярэзінскага раённага выканаўчага камітэта
Дзяржаўная ўстанова адукацыі
“Лешніцкі навучальна-педагагічны комплекс дзіцячы сад — сярэдняя школа”
ЗАЦВЯРДЖАЮ
Дырэктар
установы адукацыі
Н.В.Бурцава
__31_.08. 2021
ПЛАН
работы па прафарыентацыі
на 2021/2022 навучальны год
Змест дзейнасці |
Тэрмін выканання |
Класы |
Адказныя |
АРГАНІЗАЦЫЙНАЯ РАБОТА Ў ШКОЛЕ |
|||
Правядзенне аналізу вынікаў прафарыентацыі за мінулы год (Пытанні працаўладкавання і паступлення ў прафесійныя вучэбныя ўстановы выпускнікоў 9, 11 класаў) |
Верасень |
Намеснік дырэктара па асноўнай дзейнасці Круталевіч С.Р. |
|
Арганізацыя работы прадметных аб’яднанняў па інтарэсах ва ўстанове адукацыі, аб’яднаняў па інтарэсах творчай, спартыўна-тэхнічнай, мастацкай накіраванасці |
Верасень |
1 – 11 |
Намеснік дырэктара па асноўнай дзейнасці Круталевіч С.Р., Намеснік дырэктара па асноўнай дзейнасці Кісель Н.І. |
Арганізаванне дапамогі ў распрацоўцы класных гадзін па прафесійнай накіраванасці навучэнцаў |
Верасень |
1 – 11 |
Намеснік дырэктара па асноўнай дзейнасці Кісель Н.І. |
Прыцягненне вучняў у грамадска-карысную дзейнасць у адпаведнасці з пазнаваўчымі і прафесійнымі цікавасцямі |
На працягу года |
1 - 11 |
Намеснік дырэктара па асноўнай дзейнасці Кісель Н.І., класныя кіраўнікі |
Практыкаванне справаздач настаўнікаў-прадметнікаў, класных кіраўнікоў, кіраўнікоў аб’яднанняў па інтарэсах аб праведзенай працы |
На працягу года |
1 - 11 |
Намеснік дырэктара па асноўнай дзейнасці Кісель Н.І. |
Падрыхтоўка рэкамендацый класным кіраўнікам па ўліку прафесійнай накіраванасці вучняў у адукацыйным працэсе |
Кастрычнік |
9 – 11 |
Класныя кіраўнікі |
Скаардынаванне дзейнасці настаўнікаў, якія працуюць у класе, псіхолага, меды-ка і іншых спецыялістаў, якія выраша-юць задачы прафарыентацыйнай работы з навучэнцамі |
Кастрычнік |
9 - 11 |
Намеснік дырэктара па асноўнай дзейнасці Кісель Н.І. |
РАБОТА З НАВУЧЭНЦАМІ |
|||
Правядзенне класных гадзін, групавых кансультацый, гульняў, конкурсаў прафарыентацыйнай накіраванасці |
На працягу года |
1 – 11 |
Класныя кіраўнікі |
Азнаямленне са светам прафесій на гуртковых і факультатыўных занятках, уроках |
На працягу года |
1 – 11 |
Класныя кіраўнікі, настаўнікі-прадметнікі |
Афармленне інфармацыі на стэндах па пытаннях прафарыентацыі |
На працягу года |
9 – 11 |
Намеснік дырэктара па асноўнай дзейнасці Кісель Н.І. |
Размяшчэнне інфармацыі, рэкаменда-цый прафарыентацыйнай накіраванасці на інтэрнэт-сайце ўстановы адукацыі |
На працягу года |
9 – 11 |
Адказны за сайт Вянглінская В.М. |
Індывідуальнае кансультаванне па пытаннях прафесійнага і асобаснага самавызначэння |
На працягу года |
9, 11 |
Намеснік дырэктара па асноўнай дзейнасці Круталевіч С.Р. |
Экскурсіі на прадпрыемствы і арганізацыі |
На працягу года |
1 – 9 |
Класныя кіраўнікі 1 – 9 класаў |
Мерапрыемствы 6-га дня па профарыентацыі |
2-я субота месяца |
9 - 11 |
Класныя кіраўнікі 9 – 11 класа |
Арганізацыя наведвання навучэнцамі Дзён адкрытых дзвярэй у навучальных установах |
На працягу года |
9, 11 |
Класныя кіраўнікі |
Правядзенне псіхадыягнастычнага мінімуму па прафарыентацыі, накіраванага на выяўленне цікавасцяў і схільнасцей навучэнцаў |
Верасень - кастрычнік |
9 – 11 |
Намеснік дырэктара па асноўнай дзейнасці Круталевіч С.Р. |
Кансультацыя “Старшакласнік-адказная роля” |
Верасень |
9 – 11 |
Намеснік дырэктара па асноўнай дзейнасці Круталевіч С.Р. |
Прэзентацыя “Я і свет прафесій: як зрабіць свой выбар” |
Верасень |
10 |
Класны кіраўнік Сахончык Т.А. |
Анкетаванне з мэтай складання прафпрагнозу |
Кастрычнік, красавік |
9, 11 |
Намеснік дырэктара па асноўнай дзейнасці Круталевіч С.Р. |
Інфармаванне “Што ўлічваць пры выбары прафесіі?” |
Кастрычнік |
9, 11 |
Класныя кіраўнікі |
Лабараторыя ведаў “Займальна аб прафесіях” |
Кастрычнік |
9 - 11 |
Класный кірраўнік 9 класа Счастная А.М. |
Панарама “Азбука прафесій. Прафесіі майго аграгарадка” |
Лістапад |
9 – 11 |
Класныя кіраўнікі |
Дзелавая гульня на тэму: “Асобістае самавызначэнне. Сям'я і шлюб. Сістэма сямейных адносін і стылі сямейнага выхавання” |
Лістапад |
10, 11 |
Намеснік дырэктара па асноўнай дзейнасці Круталевіч С.Р. |
Кансультацыя “Перспектыва прафесійнага будучага” |
Снежань |
10 |
Класны кіраўнік Счастная А.М. |
Інфармаванне “Цяжкасці выбару прафесіі і стадыі самавызначэння” |
Снежань |
9 – 11 |
Класныя кіраўнікі |
Практычны занятак прафарыентацыйнай накіраванасці “Мае асобасныя асаблівасці» |
Студзень |
5 – 6 |
Класныя кіраўнікі |
Прафесійны час “Свет сучасных прафесій” |
Студзень |
9 - 11 |
Класны кіраўнік Елінская Л.А. |
Кансультацыя “Правілы выбару будучай прафесіі” |
Студзень |
10 – 11 |
Намеснік дырэктара па асноўнай дзейнасці Круталевіч С.Р. |
Інфармаванне “Ад мары да прафесіі” |
Студзень |
9 – 11 |
Намеснік дырэктара па асноўнай дзейнасці Кісель Н.І. |
Дыягностыка гатоўнасці вучняў да выбару прафесіі |
Люты |
9, 11 |
Намеснік дырэктара па асноўнай дзейнасці Круталевіч С.Р. |
Час зносін “Аб прафесіях розных, неабходных і важных” |
Люты |
9 - 11 |
Класны кіраўнік Счастная А.М. |
Інфармаванне “Цяжкасці і памылкі пры выбары прафесіі” |
Люты |
9 – 11 |
Класныя кіраўнікі |
Гутарка-разважанне “Мнагагранны свет прафесій” |
Сакавік |
9 – 11 |
Класныя кіраўнікі |
Правядзенне тыдня профарыентацыі: класныя гадзіны, інфармацыйныя гадзіны, гульні |
Сакавік |
1 – 11 |
Намеснік дырэктара па асноўнай дзейнасці Кісель Н.І., класныя кіраўнікі |
Кансультаванне " Планы на будучыню» |
Сакавік |
9 – 11 |
Намеснік дырэктара па асноўнай дзейнасці Круталевіч С.Р. |
Круглы стол “Профарыентацыя. Хачу. Магу. Неабходна” |
Красавік |
9 - 11 |
Класны кіраўнік Сахончык Т.А. |
Інтэрактыўная прафарыентацыйная гульня “Востраў скарбаў” |
Красавік |
9 – 11 |
Педагог-арганізатар, класныя кіраўнікі |
Інфармаванне “Самыя запатрабаваныя і незапатрабаваныя прафесіі” |
Май |
9 – 11 |
Класныя кіраўнікі |
Прафарыентацыйная гутарка для выпускнікоў “Куды пайсці вучыцца” |
Май |
10 – 11 |
Класныя кіраўнікі |
Мой выбар “Дрэва прафесій” |
Май |
9 - 11 |
Класны кіраўнік Счастная А.М. |
РАБОТА З БАЦЬКАМІ (ЗАКОННЫМІ ПРАДСТАЎНІКАМІ) |
|||
Размяшчэнне інфармацыі, рэкамендацый прафарыентацыйнай накіраванасці на школьным сайце і інфармацыйных стэндах |
На працягу года |
Бацькі вучняў 9 – 11 класаў |
Адказны за сайт Вянглінская В.М. |
Прыцягненне бацькоў да ўдзелу ў мерапрыемствах прафарыентацыйнай накіраванасці |
На працягу года |
Бацькі вучняў 1 – 11 класаў |
Класныя кіраўнікі |
Арганізацыя для бацькоў лекторыя па тэме " Роля сям'і ў правільным прафесійным самавызначэнні» |
На працягу года |
Бацькі вучняў 1 – 11 класаў |
Намеснік дырэктара па асноўнай дзейнасці Круталевіч С.Р. |
Правядзенне індывідуальных кансультацый з бацькамі па пытанні выбару прафесій навучэнцамі, курсаў па выбары, факультатываў. "Складнікі выбару профілю навучання і напрамкі далейшага адукацыі” |
На працягу года |
Бацькі вучняў 9 – 11 класаў |
Класныя кіраўнікі |
Арганізацыя сустрэч вучняў з іх бацькамі-прадстаўнікамі розных прафесій |
На працягу года |
Бацькі вучняў 9 – 11 класаў |
Класныя кіраўнікі, настаўнікі-прадметнікі |
Прыцягваць бацькоў да ўдзелу ў правядзенні экскурсій навучэнцаў на прадпрыемствы і навучальныя ўстановы |
На працягу года |
Бацькі вучняў 1 – 11 класаў |
Класныя кіраўнікі |
Планаване правядзення бацькоўскіх сходаў (агульнашкольных, класных). "Аналіз рынку працы і запатрабаванас-ці прафесій у рэгіёне” "Медыцынскія аспекты пры выбары прафесіі” |
Па асобным плане |
Бацькі вучняў 9 – 11 класаў |
Намеснік дырэктара па асноўнай дзейнасці Кісель Н.І., класныя кіраўнікі |
Падрыхтоўка рэкамендацый бацькам па пытаннях прафарыентацыі |
Сакавік |
Бацькі вучняў 9 – 11 класаў |
Класныя кіраўнікі |
РАБОТА З ПЕДАГОГАМІ |
|||
Распаўсюджванне брашур «Арганізацыя прафарыентацыйнай работы ў пачатковай школе», «Арганізацыя прафарыентацыйнай работы ў сярэднім звяне школы» |
На працягу года |
Класныя кіраўнікі 1 – 7 класаў |
Намеснік дырэктара па асноўнай дзейнасці Кісель Н.І. |
Кансультацыя " Метады працы з бацькамі па пытанні выбару прафесіі навучэнцамі» |
Снежань |
Класныя кіраўнікі 9 – 11 класаў |
Намеснік дырэктара па асноўнай дзейнасці Круталевіч С.Р. |
Кансультацыя “Прафарыентацыйная праца-найважнейшая ўмова дапрофільнай падрыхтоўкі навучэнцаў” |
Студзень |
Класны кіраўнік 9 класа |
Намеснік дырэктара па асноўнай дзейнасці Кісель Н.І. |
Кансультацыя “Прафарыентацыйная праца-найважнейшая ўмова профільнай падрыхтоўкі навучэнцаў” |
Люты |
Класныя кіраўнікі 10 – 11 класаў |
Намеснік дырэктара па асноўнай дзейнасці Круталевіч С.Р. |
Кансультацыя “Садзейнічанне сацыялізацыі асобы праз арганізацыю прафарыентацыйнай працы” |
Сакавік |
Класныя кіраўнікі 9 – 11 класаў |
Намеснік дырэктара па асноўнай дзейнасці Круталевіч С.Р. |
Інфармаванне “Прафесійнае самавызначэнне навучэнцаў. Метады работы з навучэнцамі і іх бацькамі” |
Красавік |
Класныя кіраўнікі 9, 11 класаў |
Намеснік дырэктара па асноўнай дзейнасці Кісель Н.І. |
Намеснік дырэктара
па асноўнай дзейнасці Н.І.Кісель
Профориентационная работа в ГУО «Лешницкий учебно-педагогический комплекс детский сад – средняя школа»
Цель:
подготовка обучающихся к обоснованному выбору профессии, удовлетворяющему как личные интересы, так и общественные потребности.
Нормативно-правовая база профессиональной ориентации:
1) Кодекс Республики Беларусь об образовании;
2) Закон Республики Беларусь "О занятости населения Республики Беларусь";
3) Закон Республики Беларусь "Об основах государственной молодёжной политики;
4) Государственная программа содействия занятости населения Республики Беларусь;
5) Методические рекомендации по организации профессионального обучения на базе межшкольных учебно-профессиональных комбинатов трудового обучения и профессиональной ориентации учащихся;
6) Программа непрерывного воспитания детей и учащейся молодёжи в Республике Беларусь на 2016-2020 годы;
7) Методические рекомендации по организации профессиональной ориентации школьников и учащейся молодёжи.
Направления:
- профессиональное просвещение;
- профессиональная диагностика;
- профессиональная консультация;
- профессиональный выбор;
- социально-профессиональная адаптация;
- профессиональное воспитание.
С учетом психологических и возрастных особенностей школьников можно выделить следующие этапы, содержание профориентационной работы в нашем учреждении образования:
1-4 классы: формирование у младших учащихся ценностного отношения к труду, понимание его роли в жизни человека и в обществе; развитие интереса к учебно-познавательной деятельности, основанной на посильной практической включенности в различные ее виды, в том числе социальную, трудовую, игровую, исследовательскую.
5-7 классы: развитие у школьников личностного смысла в приобретении познавательного опыта и интереса к профессиональной деятельности; представления о собственных интересах и возможностях (формирование образа “Я”); приобретение первоначального опыта в различных сферах социально-профессиональной практики: технике, искусстве, медицине, сельском хозяйстве, экономике и культуре.
8-9 классы: групповое и индивидуальное консультирование с целью выявления и формирования адекватного принятия решения о выборе профиля обучения; формирование образовательного запроса, соответствующего интересам и способностям, ценностным ориентациям.
10-11 классы: обучение действиям по самоподготовке и саморазвитию, формирование профессиональных качеств в избранном виде труда, коррекция профессиональных планов, оценка готовности к избранной деятельности.
Направления и формы профориентационной работы:
- Оформление уголка по профориентации в школы, странички на школьном сайте в разделе «Профориентация».
- Работа с учащимися: викторины, беседы, тематические классные часы; тестирования и анкетирования учащихся, с целью выявления профнаправленности; консультации по выбору профиля обучения (инд., групп.); организация и проведение экскурсий в учебные заведения, на предприятия; посещения дней открытых дверей учебных заведений;- Встречи с представителями предприятий, учебных заведений Привлечение к занятиям в кружках и спортивных секциях в нашем учреждении образования и в учреждениях дополнительного образования.